Wednesday, 18 December 2013

Pusrapi Info: Halwa Telinga Rindu Pada Nabi.

بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ
اللهم صل على محمد وآل محمد
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Halwa Telinga Rindu Pada Nabi





Kepada yang ingin mencuba keberkesanan Produk Pusrapi boleh hubungi untuk tempahan : 

Ustazah Siti 019-449 9929 
Ustazah Husna 019-496 6316
Ustazah Wahida 012- 552 0195
Ustaz Syamizam 019-5896783 
Ustazah Min (017-426 6908)
Pn. Nor Aniza (012-319 2542)


والله أعلم بالصواب
Wallahu A’lam Bish Shawab
 (Hanya Allah Maha Mengetahui apa yang benar)

Friday, 13 December 2013

Pusrapi Info : Jiwa Manusia Rakus Kerna Nafsu

بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ
اللهم صل على محمد وآل محمد
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

"Jiwa Manusia Rakus Kerna Nafsu"



GEMPAR…Orang Utan Berjaya Diselamatkan Setelah Dijadikan PELACUR Di Kalimantan Tengah! (Mynewshub) SEEKOR Orang Utan betina berusia enam tahun berjaya diselamatkan setelah dijadikan PELACUR di wilayah Kerengpangi, Kabupaten Katingan, Kalimantan Tengah, Indonesia. Menurut Koordinator The Borneo Orangutan Survival Foundation (BOS), Monterado Fridman, tidak ada yang tahu sudah berapa lama Orang Utan bernama Pony itu berada di sana. Katanya, pemilik rumah pelacuran tersebut pada mulanya berkeras tidak mahu menyerahkan Pony. 

Baginya Pony adalah sumber kewangan rumah pelacurannya “Tidak mudah mengeluarkan Pony dari tempat mengerikan itu, ini kerana siapa saja yang cuba hendak menyelamatkan Pony akan berhadapan dengan orang-orang desa itu yang sanggup mengayunkan parang demi membela pemilik rumah pelacuran berkenaan,” kata Monterado dalam laman web Yayasan BOS. Akhirnya selepas mencuba selama kira-kira satu tahun, Yayasan BOS dengan kerja sama dengan pasukan polis dan Tentera Nasional Indonesia (TNI) berhasil memaksa pemilik rumah pelacuran itu untuk menyerahkan Pony. 

Difahamkan ketika operasi menyelamatkan Pony dilancarkan, anggota tentera dan polis seramai 35 orang lengkap dengan senjata automatik AK-47 terlibat bagi memastikan ia berjalan lancar. Menurut Fridman, penjaga rumah pelacuran itu telah mencukur hampir seluruh tubuh Pony dan menyerahkan tubuh Pony untuk ‘diratah’ para pemuda yang kemaruk seks di kampung itu dengan sedikit bayaran. Paling mengejutkan, jumlah mereka yang melanggan Pony cukup ramai hingga mencecah bilangan beratus orang, menjadikan rumah pelacuran itu terkenal di kawasan sekitarnya. 

Ketika ditemui, Pony diikat dengan rantai besi dan dibiarkan meniarap di atas tilam nipis menunggu untuk disetubuhi oleh pelanggan! Apapun kini nasib Pony terbela dan binatang itu sedang dilatih di sebuah pust pemuliharaan Orang Utan di sana sebelum dijangka dilepaskan kembali ke habitat asalnya tidak lama lagi. Ternyata manusia semakin gila! Macam-macam… 

حَسْبُنَا ٱللَّـهُ وَنِعْمَ ٱلْوَكِيلُ
“HasbunalLâh Wani’mal-Wakîl”,
Cukuplah Allah untuk kami dan dia sebaik-baik pengurus. (QS. 3:173)

نِعْمَ ٱلْمَوْلَىٰ وَنِعْمَ ٱلنَّصِيرُ
Ni'mal-Mawla Wani'man-Nashîr
Dia adalah sebaik-baik Pelindung dan sebaik-baik Penolong . (QS. 8:40)


Kepada yang ingin mencuba keberkesanan Produk Pusrapi boleh hubungi untuk tempahan : 

Ustazah Siti 019-449 9929 
Ustazah Husna 019-496 6316
Ustazah Wahida 012- 552 0195
Ustaz Syamizam 019-5896783 
Ustazah Min (017-426 6908)
Pn. Nor Aniza (012-319 2542)


والله أعلم بالصواب
Wallahu A’lam Bish Shawab
(Hanya Allah Maha Mengetahui apa yang benar)

Status Dakwah Pusrapi: Amalan Rasulullah S.A.W - Senyum

بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ
اللهم صل على محمد وآل محمد

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Status Dakwah: Amalan Rasulullah S.A.W -
Memberikan senyuman ketika bertemu.


Nabi bersabda: Janganlah kamu meremehkan sesuatu kebaikan sedikitpun sekali pun ketika kamu bertemu saudara kamu dengan menunjukkan wajah yang manis. HR Muslim 


Kepada yang ingin mencuba keberkesanan Produk Pusrapi boleh hubungi untuk tempahan : 

Ustazah Siti 019-449 9929 
Ustazah Husna 019-496 6316
Ustazah Wahida 012- 552 0195
Ustaz Syamizam 019-5896783 
Ustazah Min (017-426 6908)
Pn. Nor Aniza (012-319 2542)

Wednesday, 11 December 2013

Info Pusrapi "Bingkisan Tersenyumlah"

بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ
اللهم صل على محمد وآل محمد
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Status Dakwah: "Senyum itu Ibadah"

Seseorang yang dapat menerima dirinya sakit dan hidup sememangnya ada masalah lalu menerima keadaan sedemikian dengan tenang dan masih mampu tersenyum sebenarnya mempunyai tindak balas lebih baik terhadap rawatan yang diberikan.


Status Dakwah: "Senyum itu Ibadah"

Wahai saudaraku SeIslam Jom Kita amalkan senyuman. Terapi Sihat secara percuma dari Allah S.W.T.

"Senyummu ketika berjumpa saudaramu adalah ibadah"
Hadis Riwayat Baihaqi: 7935

Sabda Nabi: "Semoga Allah S.W.T menjadikan wajah berseri-seri orang yang mendengar sabdaku kemudian memahaminya & menghafalnya kemudian dia menyampaikannya kerana boleh jadi orang yang mendengarkan akan menyampaikan kepada yang lebih faham daripadanya." HR Abu Dauh No.2165

Maka dengan sebab rahmat (yang melimpah-limpah) dari Allah (kepadamu wahai Muhammad), engkau telah bersikap lemah-lembut kepada mereka (sahabat-sahabat dan pengikutmu), dan kalaulah engkau bersikap kasar lagi keras hati, tentulah mereka lari dari kelilingmu. Oleh itu maafkanlah mereka (mengenai kesalahan yang mereka lakukan terhadapmu), dan pohonkanlah ampun bagi mereka, dan juga bermesyuaratlah dengan mereka dalam urusan (peperangan dan hal-hal keduniaan) itu. kemudian apabila engkau telah berazam (sesudah bermesyuarat, untuk membuat sesuatu) maka bertawakalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Mengasihi orang-orang yang bertawakal kepadaNya. Firman Allah Surah Ali-Imran 3:159

Rasulullah menegaskan, orang mukmin itu memiliki empat ciri:

1. Wajahnya cerah berseri-seri.
2. Lisannya lemah lembut.
3. Hatinya dipenuhi dengan kasih sayang.
4. Tangannya suka memberi.

"Bingkisan Tersenyumlah Wahai Saudariku"

saudariku, tersenyumlah…
jika sesuatu itu menyedihkanmu
yakinlah kau pasti menempuhi
jalan yang berliku, menguji kesabaranmu…

saudariku, tersenyumlah…
sebagai rasa syukur atas nikmat-Nya
terpancar bening di wajahmu
kerana senyummu…

saudariku, tersenyumlah…
sebagai bahasa perasaanmu
mengalir cinta atas kebahagiaanmu
laksana cahaya mentari di pagi hari

saudariku, tersenyumlah…
jika langit itu mendung, tetapi di wajahmu
tetap bersinar secerah cahaya indah
memancar di wajahmu
walau angin lebat datang
ku harap kau tetap tegar, biar menghadang

saudariku, tersenyumlah…
bangkitkan terus semangatmu
langkahkan terus kakimu
kerana jalan dakwah ini masih panjang
dan semoga nanti kita akan bertemu di syurga-Nya
tersenyumlah saudariku…


Jom ada lagi info Senyum Klik Disini:

Kepada yang ingin mencuba keberkesanan Produk Pusrapi boleh hubungi untuk tempahan : 

Ustazah Siti 019-449 9929 
Ustazah Husna 019-496 6316
Ustazah Wahida 012- 552 0195
Ustaz Syamizam 019-5896783 
Ustazah Min (017-426 6908)
Pn. Nor Aniza (012-319 2542)


والله أعلم بالصواب
Wallahu A’lam Bish Shawab
(Hanya Allah Maha Mengetahui apa yang benar)




Wednesday, 4 December 2013

Pusrapi Info : Doa Kesejahteraan

بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ
اللهم صل على محمد وآل محمد

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

"Doa Kesejahteraan"



Ya Allah….
Sihatkan Tubuh Badanku,
Tambahkan Ilmu Pengetahuanku,
Berkatkan Rezekiku.
Tingkatkan amal Ibadatku untuk taat perintahmu.

Doa Kesejahteraan Hidup Dunia & Akhirat.

Ya Allah, sesungguhnya kami memohon kepada engkau akan keselamatan Agama dan sihat badan, dan tambahnya ilmu pengetahuan, dan keberkatan dalam rezeki dan diampuni sebelum mati, dan mendapat rahmat waktu mati dan mendapat pengampunan sesudah mati.

Ya Allah, mudahkan bagi kami waktu (Sakaratul Maut) menghadapi mati, dan selamatkan dari seksa neraka, dan pengampunan waktu hisab.



حَسْبُنَا ٱللَّـهُ وَنِعْمَ ٱلْوَكِيلُ
“HasbunalLâh Wani’mal-Wakîl”,
Cukuplah Allah untuk kami dan dia sebaik-baik pengurus. (QS. 3:173)

نِعْمَ ٱلْمَوْلَىٰ وَنِعْمَ ٱلنَّصِيرُ
Ni'mal-Mawla Wani'man-Nashîr
Dia adalah sebaik-baik Pelindung dan sebaik-baik Penolong . (QS. 8:40)








Kepada yang ingin mencuba keberkesanan Produk Pusrapi boleh hubungi untuk tempahan : 

Ustazah Siti 019-449 9929 
Ustazah Husna 019-496 6316
Ustazah Wahida 012- 552 0195
Ustaz Syamizam 019-5896783 
Ustazah Min (017-426 6908)
Pn. Nor Aniza (012-319 2542)


والله أعلم بالصواب
Wallahu A’lam Bish Shawab
(Hanya Allah Maha Mengetahui apa yang benar)

Sunday, 1 December 2013

Pusrapi Info : Kenapa Saya Tutup Aurat

بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ
اللهم صل على محمد وآل محمد
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

"Kenapa Saya Tutup Aurat"

Kenapa saya tutup Aurat,
Saya takut jadi tersesat,
Malaikat jauh Syaitan pun dekat,
Hidup pasti tak ada nikmat.

Kenapa saya tutup Aurat,
Umur bukan boleh di Jimat,
Mana tahu esok Kiamat,
Kena Siksa Badan tak larat.

Kenapa saya tutup Aurat,
Lahirku Tanpa Benang Seurat,
Dedah Aurat hidupku Darurat,
Sebelum sampai dibatu Bersurat.

Kenapa saya tutup Aurat,
Hidup didunia penuh Jerat,
Wahai teman-teman Muslimat,
Jauhi diri pakaian yang Sendat,

Kenapa saya tutup Aurat,
Bukankah Tuhan nak naikkan darjat,
Bagi kita Seluruh Umat,
Agar Selamat Dunia & Akhirat.

Kenapa saya tutup Aurat,
Qolbun Salim Pintu Taubat,
Sebelum badan menjadi Mayat
Temui Kami di Sembuh.Tanpa.Ubat




Tabiat Yang Mengundang Perogol
Satu kajian telah dijalankan ke atas sekumpulan perogol di dalam penjara tentang perkara yang mereka aim (baca : lihat) pada mangsa yang berpotensi untuk dirogol.
Beberapa fakta menarik untuk dikongsi bersama:

1) Stail Rambut
Perkara pertama yang perogol akan tengok pada mangsa adalah stail rambut.

Mereka lebih memilih untuk mencari perempuan yang berambut tocang, bersanggul dan ber’braid’ atau lain-lain stail rambut yang mudah untuk dicapai dengan tangan.
Mereka lebih mengejar perempuan yang berambut panjang. Perempuan berambut pendek selalunya tidak menjadi target perogol

Muslimah (Perempuan Islam) diwajibkan memakai tudung.
Nah, ini lah hikmahnya Allah suruh pakai tudung. Tak percaya?

Sila rujuk Al quran di rak anda itu, cuba selak Surah An- Nur.
Dalil mengenai wajibnya mengenakan pakaian bahagian atas (khimar/tudung) adalah Firman Allah,

“Hendaklah mereka menutupkan kain tudung ke dada mereka” [TMQ An-Nur (24):31].

“Dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak darinya.” [TMQ An-Nur (24):31].


2) Pakaian
Perkara kedua yang lelaki perhatikan adalah pakaian.
Perogol akan mencari perempuan yang memakai pakaian yang mudah untuk ditanggal. Kebanyakan daripada mereka membawa bersama gunting untuk memudahkan kerja mencarik pakaian.

Sebab tu kita kena pakai baju yang labuh dan longgar bukannya ketat lagi nipis.

Dalil lain yang menunjukkan bahawasanya seluruh tubuh wanita adalah aurat kecuali wajah dan dua telapak tangan ialah sabda Rasulullah  kepada Asma’ binti Abu Bakar,


“Wahai Asma’ sesungguhnya seorang wanita itu apabila telah baligh (haidh) maka tidak boleh baginya menampakkan tubuhnya kecuali ini dan ini, seraya menunjukkan wajah dan telapak tangannya.” [HR Abu Dawud]









Status Dakwahku buat teman2 :)

Kampung Ibuku Dijalan Penanti,
Bila keseorangan hidupnya sepi,
Tahukah kalian Hijab Tanpa Nanti,
Berhujah Taat Tanpa Tapi,







Kepada yang ingin mencuba keberkesanan Produk Pusrapi boleh hubungi untuk tempahan : 

Ustazah Siti 019-449 9929 
Ustazah Husna 019-496 6316
Ustazah Wahida 012- 552 0195
Ustaz Syamizam 019-5896783 
Ustazah Min 017-426 6908
Pn. Nor Aniza 012-319 2542


والله أعلم بالصواب
Wallahu A’lam Bish Shawab
(Hanya Allah Maha Mengetahui apa yang benar)

Friday, 29 November 2013

Pusrapi Info : Senyumlah Kerana ٱللهِ

بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ
اللهم صل على محمد وآل محمد
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Senyumlah Kerana ٱللهِ


   Rasulullah SAW menyatakan bahawa senyuman manis ialah sedekah yang bernilai ibadah serta mendapat ganjaran pahala daripada Allah SWT. Rasulullah SAW menganjurkan umatnya untuk sentiasa berwajah ceria, sentiasa bermuka manis dan tersenyum di hadapan orang lain. Rasulullah SAW bersabda, " Janganlah kamu memandang rendah sebarang kebaikan, walaupun sekadar bertemu saudaramu dengan senyum menguntum (wajah ceria)." Hadis Riwayat At-Tirmizi: 2687.

   Jiwa dan hati manusia sama seperti tubuh badan yang memerlukan perhatian. Antara cara mengawal keceriaan jiwa adalah dengan humor-humor segas dan bernas. Jiwa yang dibiarkan terus-menerus serius tanpa ada humor, ia akan mati dan seterusnya menjadikan hidup kaku. Manusia tidak akan mampu menjalankan peranan hidupnya dengan baik, apabila hati dan jiwanya keruh.


   Dalam era millennium, pakar perubatan & psikologi telah berjaya membuktikan kebenaran sabda Rasulullah SAW bahawa manfaat senyuman bagi kesihatan fizikal dan mental sangatlah hebat. Senyuman menjadi nutrisi kesihatan semula jadi untuk menjaga tubuh daripada pelbagai penyakit berbahaya. Senyum dapat membantu orang lain tetap bersikap positif. Senyum juga dapat mengubah suasana hati daripada sempit menjadi lapang, sedih menjadi senang dan beku menjadi cair. Senyuman tulus dan ikhlas pasti akan melahirkan aura serta sikap positif dalam kehidupan insan.


                              بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ 


… Senyum adalah ibadah, menjalani sesuatu dengan senyum selain bermanfaat baik buat hubungan dengan sekitar, kerana senyum adalah jarak yang terdekat antara dua manusia. Selain itu senyum menampakkan positif juga buat kesihatan tubuh kita.

1. Senyum membuat Anda lebih menarik …
Orang yg banyak tersenyum memiliki daya tarik. Orang yg suka tersenyum membuat perasaan orang disekitarnya nyaman dan senang.Orang yg selalu merengut, cemberut, mengerutkan kening, dan menyeringai, masam membuat orang-orang disekeliling tidak nyaman. Dipastikan orang yg banyak tersenyum memiliki banyak teman.

2. Senyum mengubah perasaan …
Jika Anda sedang sedih, cubalah tersenyum.Senyuman akan membuat perasaan menjadi lebih baik.Menurut penelitian, senyum boleh  memperdayai tubuh sehingga perasaan berubah.

3. Senyum boleh menular …
Ketikan seseorang tersenyum, ia akan membuat suasana menjadi lebih riang. Orang disekitar Anda pasti akan ikut tersenyum dan merasa lebih bahagia

4. Senyum menghilangkan stress …
Stress boleh terlihat di wajah. Senyuman boleh menghilangkan mimik lelah, bosan, dan sedih. Ketika anda stress, ambil waktu untuk tersenyum. Senyuman akan mengurangi stres dan membuat pikiran lebih jernih.

5. Senyum meningkatkan imuniti …
Senyum membuat sistem imun bekerja lebih baik.Fungsi imun tubuh bekerja maksimal saat seseorang merasa rileks. Menurut penelitian, flu dan batuk bisa hilang dengan senyum.

6. Senyum menurunkan tekanan darah …
Tidak percaya? Cuba Anda mencatat tekanan darah saat anda tidak tersenyum dan catat lagi tekanan darah saat anda tersenyum saat diperiksa. Tekanan darah saat Anda tersenyum pasti lebih rendah.

7. Senyum melepas endorphin, pemati rasa alamiah, dan serotonin
Senyum ibarat ubat alami. Senyum boleh menghasilkan endorphin,pemati rasa alamiah, dan serotonin.Ketiganya adalah hormon yg bisa mengendalikan rasa sakit.

8. Senyum membuat awet muda …
Senyuman menggerakkan banyak otot .Akibatnya otot wajah terlatih sehingga anda tidak perlu melakukan face lift. Dijamin dengan banyak ter


senyum Anda akan terlihat lebih awet muda.

9. Senyum membuat Anda kelihatan sukses …

Orang yg tersenyum terlihat lebih percaya diri,terkenal, dan boleh didekati. Pasang senyum saat rapat atau bertemu dengan klien. Pasti rakan sekerja anda akan melihat anda lebih baik.


10. Senyum membuat orang berpikir positif …


Cuba lakukan ini : Fikirkan hal buruk sambil tersenyum. Pasti susah. Penyebabnya, ketika Anda tersenyum,tubuh mengirim signal “Hidup adalah baik”.Sehingga saat tersenyum, tubuh menerimanya sebagai anugerah.

Setiap orang dalam kehidupannya mahu menjadikan seseorang tersenyum. Senyuman, mempunyai pelbagai kebaikan dan kesan positif yang baik. Senyuman membuatkan diri kita dalam “mood” yang lebih baik, bahkan ianya sesuatu yang cukup mudah!. Ia boleh meningkatkan harga diri dan membawa orang lain bersama kita. insyaAllah, Artikel ini akan menunjukkan langkah-langkah untuk menghiburkan orang dan juga menerangkan, mengapa perbuatan itu amat penting.

LANGKAH-LANGKAH

1- Katakan mereka nampak bagus dan baik. Setiap orang menyukai pujian, tambahan pula mereka amat suka apabila penampilan mereka dipuji. Ianya betul-betul mudah dilakukan!

2- Katakan kepada keluarga anda , betapa anda mencintai mereka. Ini boleh menjadikan semua orang gembira dan menjadikan keluarga anda bersatu padu.

3- Libatkan diri dengan masyarakat. Jadilah sukarelawan , ianya perbuatan yang menakjubkan, seiring dengan kesan positif yang banyak sekali. Bukan hanya mampu membuatkan diri anda gembira, tetapi, ianya juga dapat membuat orang disekeliling anda juga gembira. Yang amat penting, anda akan merasa lebih berkeyakinan dengan diri sendiri.

4- Berikan hadiah. Tidak perlulah bersusah-susah mencari hadiah yang mahal-mahal, ianya hanya perlu mempunyai nilai moral!

5- Sebarkan salam dan senyuman. Selain ianya adalah sunnah, ia membawa kepada ikatan silaturahim yang kuat dan kukuh.

Daripada Abdullah bin Al-Haris, beliau berkata : 

Aku tidak pernah melihat orang yang paling banyak tersenyum selain Rasulullah SAW.


[Sunan At-Turmizi, Bab Manaqib Rasul]



Pelaburan yang paling menguntungkan ialah sebentuk senyuman yang anda berikan... 


Perniagaan yang paling merugikan ialah secebis kejian yang anda cetuskan..


… TERSENYUMLAH DAN DUNIA AKAN TAMPAK LEBIH INDAH …


Kepada yang ingin mencuba keberkesanan Produk Pusrapi boleh hubungi untuk tempahan : 

Ustazah Siti 019-449 9929 
Ustazah Husna 019-496 6316
Ustazah Wahida 012- 552 0195
Ustaz Syamizam 019-5896783 
Ustazah Min (017-426 6908)
Pn. Nor Aniza (012-319 2542)


والله أعلم بالصواب
Wallahu A’lam Bish Shawab
 (Hanya Allah Maha Mengetahui apa yang benar)

Pusrapi Info : Kisah 3 Lelaki Kejam !!!

بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ
اللهم صل على محمد وآل محمد
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته







Al-KISAH 3 LELAKI KEJAM !!! 



Al Kisah.....Tiga org lelaki yg sedang mabuk bertanding utk menentukan siapa yg paling kejam.

Lalu lelaki yg pertama menyerang seorang perempuan dan memukulnya sehingga giginya patah ,, lebam kedua biji matanya dan darah keluar daripadanya hidung dan telinga nya ,, akhirnya perempuan itu jatuh ketakutan dan badannya menggeletar ,, 

Lalu lelaki itu berpusing menghadap dua lelaki tadi dan berkata dgn bangganya ,, " akulah org yg PALING KEJAM !! " ,, 

Tidak berpuashati ,, lelaki kedua bangun dan mengoyak baju perempuan itu ,, merogolnya dan terus mencekik perempuan itu sehingga mati ,, lalu berkata sambil mendabik dada " tidak ada siapa yang lebih KEJAM daripada aku !! " ,,

Lelaki ketiga pula bangun dan tersenyum ,, dia menjawab " AKULAH YANG PALING KEJAM ,, aku cuma berdiri dan melihat kekejaman kamu sedangkan perempuan ini adalah adik aku " ,, 

Perempuan itu adalah palestin/syria/rohingya/ mesir !! Lelaki pertama ialah Israel !! Lelaki kedua adalah Amerika syarikat !! Lelaki ketiga pula ialah UMAT ISLAM !! yg hanya berdiam diri dan melihat apa yg terjadi !!

Mahukah kita sekejam lelaki ketiga ?? jom kongsikan artikel ini ,, siapa tahu dgn artkel ini lebih ramai umat islam yg akan sedar dari tidur lenanya ,, ayuh bantulah seboleh yg mampu !! ALLAHUAKBAR !!





Kepada yang ingin mencuba keberkesanan Produk Pusrapi boleh hubungi untuk tempahan : 

Ustazah Siti 019-449 9929 
Ustazah Husna 019-496 6316
Ustazah Wahida 012- 552 0195
Ustaz Syamizam 019-5896783 
Ustazah Min (017-426 6908)
Pn. Nor Aniza (012-319 2542)


والله أعلم بالصواب
Wallahu A’lam Bish Shawab
 (Hanya Allah Maha Mengetahui apa yang benar)

Pusrapi Info : Sembuh.Tanpa Ubat Head Line

بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ
اللهم صل على محمد وآل محمد
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Sembuh. Tanpa. Ubat
www.pusrapi.com

“HasbunalLâh Wani’mal-Wakîl”, 
Cukuplah Allah menjadi Penolong kami dan Allah adalah sebaik-baik Pelindung”. 
(QS. 3:173)

[Ni'mal-Mawla Wani'man-Nashîr]“
Dia adalah sebaik-baik Pelindung dan sebaik-baik Penolong . 
(QS. 8:40)

Kepada yang ingin mencuba keberkesanan Produk Pusrapi boleh hubungi untuk tempahan : 

Ustazah Siti 019-449 9929
Ustazah Husna 019-496 6316
Ustazah Wahida 012- 552 0195
Ustaz Syamizam 019-5896783
Ustazah Min 017-426 6908
Pn. Nor Aniza 012-319 2542


والله أعلم بالصواب
Wallahu A’lam Bish Shawab
 (Hanya Allah Maha Mengetahui apa yang benar)

Thursday, 28 November 2013

Pusrapi Info: Jom Terapi Di Pusrapi

بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ
اللهم صل على محمد وآل محمد
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

"Indahnya Andai Rasulullah Bersama Kita"

"Dan Apabila Aku Sakit, Dialah Yang 

Menyembuhkan Aku." 


Firman Allah Surah As Syuara' 80.


Klik Disini Untuk Info Lanjut Perawatan PUSRAPI:





Kepada yang ingin mencuba keberkesanan Produk Pusrapi & berhajat mendapatkan rawatan boleh hubungi untuk tempahan : 

Ustazah Siti 019-449 9929
Ustazah Husna 019-496 6316
Ustazah Wahida 012- 552 0195
Ustaz Syamizam (019-5896783)
Ustazah Min (017-426 6908)
Pn. Nor Aniza (012-319 2542) 



والله أعلم بالصواب
Wallahu A’lam Bish Shawab

(Hanya Allah Maha Mengetahui apa yang benar)

Wednesday, 27 November 2013

Pusrapi Info : Petua Tidur Yang Betul Cara Nabi Muhammad S.A.W

بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ
اللهم صل على محمد وآل محمد
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Petua Tidur Yang Betul Cara Nabi Muhammad S.A.W

Petua Tidur Yang Betul Cara Nabi Muhammad S.A.W


 *POSISI TIDUR YANG BAIK MENURUT ISLAM*
 Bagaimana posisi Pengembala saat tidur? Terlentang kah? Mengiring ke kanan atau ke kiri? Telangkup? Atau bagaimana?
Perihal posisi tidur ini Rasulullah telah mencontohkannya ! 

Berikut hadits yang menjelaskannya :
 “Berbaringlah di atas rusuk sebelah kananmu.”
(HR. Al-Bukhari no. 247 dan Muslim no. 2710)

 “Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam apabila tidur meletakkan tangan kanannya di bawah pipi kanannya.”
(HR. Abu Dawud no. 5045, At Tirmidzi No. 3395, Ibnu Majah No. 3877 dan Ibnu Hibban No. 2350)

 “Apabila kalian hendak mendatangi tempat tidur, maka berwudhulah seperti wudhu kalian untuk shalat kemudian berbaringlah kesisi kanan!”

(HR. Bukhari 247 dan Muslim 2710)


SEORANG yang berusia 60 tahun akan menghabiskan masa lebih kurang 20 tahun untuk tidur. Sekiranya dia tidur mengikut sunnah Rasullullah saw, maka tidurnya akan jadi ibadah.

Tidur Cara Nabi SAW, Selain Sehat juga Berkah!

       SUNGGUH suatu kenikmatan luar biasa menjadi seorang Muslim. Semua aktivitinya bernilai pahala dan membawa keberkahan dalam kehidupan sehari-hari. Bahkan hal-hal yang dianggap biasa pun oleh manusia pada umumnya, dalam Islam tetap terdapat teladan dan aturan-aturan yang sangat bermanfaat bagi kehidupan manusia.
Satu di antaranya adalah perihal tidur. Dalam Islam, aktiviti tidur menandakan tanda-tanda kekuasaan Allah yang begitu agung. Allah menciptakan malam untuk istirahat, dan siang untuk beraktiviti (‘jihad’). Maka bagi seorang Muslim, malam dan siang juga menjadi kesempatan istimewa untuk khusyuk beribadah kepada-Nya serta bekerja dengan penuh kesungguhan.
Tetapi bagaimana tidur yang berkualiti, tidur yang benar-benar memberikan manfaat langsung baik pada fisik maupun psiki, inilah yang banyak belum diperhatikan oleh kebanyakan umat Islam.

Hakikat dan Fungsi Tidur
Tidur sangat membantu terciptanya keseimbangan dalam kehidupan individu. Dengan demikian tidur tentu bukan perkara yang remeh. Justru ketika melihat fungsi dan peranan tidur bagi kehidupan dan kesihatan manusia, sudah sewajarnya kita memperhatikannya dengan saksama.

Tidur adalah salah satu keperluan terpenting bagi tubuh dan jiwa kita, sekaligus merupakan nikmat dari Allah SWT yang tidak ternilai. Sayangnya tidak semua orang mengerti bagaimana cara tidur yang berkualiti tinggi seperti halnya Rasulullah Muhammad SAW. Berikut ini adalah tips singkat mengenai bagaimana cara beliau ketika akan tidur dan ketika bangun tidur, semoga bisa kita ikuti


Posisi Tidur Ala Nabi Muhammad SAW.
Mari kita lihat bagaimana cara-cara Rasulullah saw tidur? Ada beberapa kebiasaan yang dilakukan Rasulullah saw berkenaan dengan tidur yang mungkin kita tidak tahu selama ini namun perlu kita ketahui sekarang agar kita bisa lebih mengenal orang yang paling kita sayangi didunia ini setelah Allah swt ini, iaitu:

• Rasulullah saw mempunyai kebiasaan tidur pada awal malam kemudian bangun pada permulaan paruh kedua malam. Pada saat itu beliau bangun lalu bersiwak, berwudhu dan melaksanakan sholat tahajjjud.


• Rasulullah saw selalu tidur dalam keadaan miring, terutama dalam posisi miring ke kanan


• Terus berdzikir sampai jatuh tertidur


• Rasulullah saw tidak pernah tidur dalam kondisi perut penuh makanan dan minuman


• Rasulullah saw tidak pernah tidur di atas tanah tanpa alas dan tidak pernah tidur di atas tilam yang terlalu tinggi pula. Minimal beliau memakai tidur yang berisi sabut, menngunakan bantal dan kadang-kadang meletakkan tangannya di bawah pipi.


Ketika akan tidur:
  1. Berwudhu-lah seperti wudhu ketika akan sholat;
  2. Bacalah do’a sebelum tidur. Pilihlah salah satu dari contoh doa Rasulullah SAW di bawah ini:
  3. “Bismika Allahumma Amut wa Ahyaa“, yang artinya: “Dengan nama-Mu ya Allah aku mati dan hidup”;
  4. “Robbi qinii ‘adzaabaka yawma tab’atsu ‘ibaadaka“, yang artinya: “Ya Robbi, peliharalah aku dari azab-Mu pada hari Kau bangkitkan seluruh hamba-Mu”;
  5. “Alloohumma bismika amuutu wa ahyaa“, yang artinya: “Ya Allah, dengan Asma-Mu aku mati dan aku hidup”;
  6. “Allahumma aslamtu nafsii ilaika wawajjahtu wajhi ilaika wafawwadhtu amrii ilaika wa alja’tu zhahrii ilaika raghbatan warahbatan ilaika laa malja-a walaa manja-a minka illaa ilaika. Aamantu bikitaabikalladzii anzalta wanabiyyikal ladzii arsalta“, yang artinya: “Wahai Allah, saya menyerahkan diriku kepada-Mu, menghadapkan mukaku kepada-Mu, menyerahkan semua urusanku kepada-Mu, dan menyandarkan punggungku kepada-Mu dengan penuh harapan dan takut kepada-Mu, tidak ada tempat berlindung dan menyelamatkan diri dari siksaan-Mu kecuali hanya kepada-Mu. Saya beriman dengan kitab yang Engkau turunkan dari nabi yang Engkau utus”.
  7. Bacalah surat Al-Ikhlas, Al-Falaq dan An-Naas dalam posisi berbaring. Aisyah ra berkata bahwa Rasulullah membaca ketiga surat tersebut setelah mengumpulkan kedua telapak tangannya dan meniupnya. Kemudian setelah selesai membaca, beliau mengusapkan kedua tangannya 3x ke seluruh badan yang mampu diusap, dengan dimulai dari kepala, muka, dan bagian depan badannya;
  8. Berbaringlah dengan memiringkan tubuh ke arah kanan;
  9. Letakkan tangan kanan di bawah pipi sebelah kanan;
  10. Dan tidurlah dengan tenang dan damai.







Gersang Bumi Tanpa Hujan, Gersang Minda Tanpa Ilmu,
Gersang Hati Tanpa Iman, Gersang Jiwa Tanpa Amal.


والله أعلم بالصواب
Wallahu A’lam Bish Shawab
 (Hanya Allah Maha Mengetahui apa yang benar)