Wednesday, 18 December 2013

Pusrapi Info: Halwa Telinga Rindu Pada Nabi.

بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ
اللهم صل على محمد وآل محمد
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Halwa Telinga Rindu Pada Nabi

video




Kepada yang ingin mencuba keberkesanan Produk Pusrapi boleh hubungi untuk tempahan : 

Ustazah Siti 019-449 9929 
Ustazah Husna 019-496 6316
Ustazah Wahida 012- 552 0195
Ustaz Syamizam 019-5896783 
Ustazah Min (017-426 6908)
Pn. Nor Aniza (012-319 2542)


والله أعلم بالصواب
Wallahu A’lam Bish Shawab
 (Hanya Allah Maha Mengetahui apa yang benar)

Friday, 13 December 2013

Pusrapi Info : Jiwa Manusia Rakus Kerna Nafsu

بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ
اللهم صل على محمد وآل محمد
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

"Jiwa Manusia Rakus Kerna Nafsu"



GEMPAR…Orang Utan Berjaya Diselamatkan Setelah Dijadikan PELACUR Di Kalimantan Tengah! (Mynewshub) SEEKOR Orang Utan betina berusia enam tahun berjaya diselamatkan setelah dijadikan PELACUR di wilayah Kerengpangi, Kabupaten Katingan, Kalimantan Tengah, Indonesia. Menurut Koordinator The Borneo Orangutan Survival Foundation (BOS), Monterado Fridman, tidak ada yang tahu sudah berapa lama Orang Utan bernama Pony itu berada di sana. Katanya, pemilik rumah pelacuran tersebut pada mulanya berkeras tidak mahu menyerahkan Pony. 

Baginya Pony adalah sumber kewangan rumah pelacurannya “Tidak mudah mengeluarkan Pony dari tempat mengerikan itu, ini kerana siapa saja yang cuba hendak menyelamatkan Pony akan berhadapan dengan orang-orang desa itu yang sanggup mengayunkan parang demi membela pemilik rumah pelacuran berkenaan,” kata Monterado dalam laman web Yayasan BOS. Akhirnya selepas mencuba selama kira-kira satu tahun, Yayasan BOS dengan kerja sama dengan pasukan polis dan Tentera Nasional Indonesia (TNI) berhasil memaksa pemilik rumah pelacuran itu untuk menyerahkan Pony. 

Difahamkan ketika operasi menyelamatkan Pony dilancarkan, anggota tentera dan polis seramai 35 orang lengkap dengan senjata automatik AK-47 terlibat bagi memastikan ia berjalan lancar. Menurut Fridman, penjaga rumah pelacuran itu telah mencukur hampir seluruh tubuh Pony dan menyerahkan tubuh Pony untuk ‘diratah’ para pemuda yang kemaruk seks di kampung itu dengan sedikit bayaran. Paling mengejutkan, jumlah mereka yang melanggan Pony cukup ramai hingga mencecah bilangan beratus orang, menjadikan rumah pelacuran itu terkenal di kawasan sekitarnya. 

Ketika ditemui, Pony diikat dengan rantai besi dan dibiarkan meniarap di atas tilam nipis menunggu untuk disetubuhi oleh pelanggan! Apapun kini nasib Pony terbela dan binatang itu sedang dilatih di sebuah pust pemuliharaan Orang Utan di sana sebelum dijangka dilepaskan kembali ke habitat asalnya tidak lama lagi. Ternyata manusia semakin gila! Macam-macam… 

حَسْبُنَا ٱللَّـهُ وَنِعْمَ ٱلْوَكِيلُ
“HasbunalLâh Wani’mal-Wakîl”,
Cukuplah Allah untuk kami dan dia sebaik-baik pengurus. (QS. 3:173)

نِعْمَ ٱلْمَوْلَىٰ وَنِعْمَ ٱلنَّصِيرُ
Ni'mal-Mawla Wani'man-Nashîr
Dia adalah sebaik-baik Pelindung dan sebaik-baik Penolong . (QS. 8:40)


Kepada yang ingin mencuba keberkesanan Produk Pusrapi boleh hubungi untuk tempahan : 

Ustazah Siti 019-449 9929 
Ustazah Husna 019-496 6316
Ustazah Wahida 012- 552 0195
Ustaz Syamizam 019-5896783 
Ustazah Min (017-426 6908)
Pn. Nor Aniza (012-319 2542)


والله أعلم بالصواب
Wallahu A’lam Bish Shawab
(Hanya Allah Maha Mengetahui apa yang benar)

Status Dakwah Pusrapi: Amalan Rasulullah S.A.W - Senyum

بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ
اللهم صل على محمد وآل محمد

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Status Dakwah: Amalan Rasulullah S.A.W -
Memberikan senyuman ketika bertemu.


Nabi bersabda: Janganlah kamu meremehkan sesuatu kebaikan sedikitpun sekali pun ketika kamu bertemu saudara kamu dengan menunjukkan wajah yang manis. HR Muslim 


Kepada yang ingin mencuba keberkesanan Produk Pusrapi boleh hubungi untuk tempahan : 

Ustazah Siti 019-449 9929 
Ustazah Husna 019-496 6316
Ustazah Wahida 012- 552 0195
Ustaz Syamizam 019-5896783 
Ustazah Min (017-426 6908)
Pn. Nor Aniza (012-319 2542)

Wednesday, 11 December 2013

Info Pusrapi "Bingkisan Tersenyumlah"

بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ
اللهم صل على محمد وآل محمد
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Status Dakwah: "Senyum itu Ibadah"

Seseorang yang dapat menerima dirinya sakit dan hidup sememangnya ada masalah lalu menerima keadaan sedemikian dengan tenang dan masih mampu tersenyum sebenarnya mempunyai tindak balas lebih baik terhadap rawatan yang diberikan.


Status Dakwah: "Senyum itu Ibadah"

Wahai saudaraku SeIslam Jom Kita amalkan senyuman. Terapi Sihat secara percuma dari Allah S.W.T.

"Senyummu ketika berjumpa saudaramu adalah ibadah"
Hadis Riwayat Baihaqi: 7935

Sabda Nabi: "Semoga Allah S.W.T menjadikan wajah berseri-seri orang yang mendengar sabdaku kemudian memahaminya & menghafalnya kemudian dia menyampaikannya kerana boleh jadi orang yang mendengarkan akan menyampaikan kepada yang lebih faham daripadanya." HR Abu Dauh No.2165

Maka dengan sebab rahmat (yang melimpah-limpah) dari Allah (kepadamu wahai Muhammad), engkau telah bersikap lemah-lembut kepada mereka (sahabat-sahabat dan pengikutmu), dan kalaulah engkau bersikap kasar lagi keras hati, tentulah mereka lari dari kelilingmu. Oleh itu maafkanlah mereka (mengenai kesalahan yang mereka lakukan terhadapmu), dan pohonkanlah ampun bagi mereka, dan juga bermesyuaratlah dengan mereka dalam urusan (peperangan dan hal-hal keduniaan) itu. kemudian apabila engkau telah berazam (sesudah bermesyuarat, untuk membuat sesuatu) maka bertawakalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Mengasihi orang-orang yang bertawakal kepadaNya. Firman Allah Surah Ali-Imran 3:159

Rasulullah menegaskan, orang mukmin itu memiliki empat ciri:

1. Wajahnya cerah berseri-seri.
2. Lisannya lemah lembut.
3. Hatinya dipenuhi dengan kasih sayang.
4. Tangannya suka memberi.

"Bingkisan Tersenyumlah Wahai Saudariku"

saudariku, tersenyumlah…
jika sesuatu itu menyedihkanmu
yakinlah kau pasti menempuhi
jalan yang berliku, menguji kesabaranmu…

saudariku, tersenyumlah…
sebagai rasa syukur atas nikmat-Nya
terpancar bening di wajahmu
kerana senyummu…

saudariku, tersenyumlah…
sebagai bahasa perasaanmu
mengalir cinta atas kebahagiaanmu
laksana cahaya mentari di pagi hari

saudariku, tersenyumlah…
jika langit itu mendung, tetapi di wajahmu
tetap bersinar secerah cahaya indah
memancar di wajahmu
walau angin lebat datang
ku harap kau tetap tegar, biar menghadang

saudariku, tersenyumlah…
bangkitkan terus semangatmu
langkahkan terus kakimu
kerana jalan dakwah ini masih panjang
dan semoga nanti kita akan bertemu di syurga-Nya
tersenyumlah saudariku…


Jom ada lagi info Senyum Klik Disini:

Kepada yang ingin mencuba keberkesanan Produk Pusrapi boleh hubungi untuk tempahan : 

Ustazah Siti 019-449 9929 
Ustazah Husna 019-496 6316
Ustazah Wahida 012- 552 0195
Ustaz Syamizam 019-5896783 
Ustazah Min (017-426 6908)
Pn. Nor Aniza (012-319 2542)


والله أعلم بالصواب
Wallahu A’lam Bish Shawab
(Hanya Allah Maha Mengetahui apa yang benar)




Wednesday, 4 December 2013

Pusrapi Info : Doa Kesejahteraan

بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ
اللهم صل على محمد وآل محمد

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

"Doa Kesejahteraan"



Ya Allah….
Sihatkan Tubuh Badanku,
Tambahkan Ilmu Pengetahuanku,
Berkatkan Rezekiku.
Tingkatkan amal Ibadatku untuk taat perintahmu.

Doa Kesejahteraan Hidup Dunia & Akhirat.

Ya Allah, sesungguhnya kami memohon kepada engkau akan keselamatan Agama dan sihat badan, dan tambahnya ilmu pengetahuan, dan keberkatan dalam rezeki dan diampuni sebelum mati, dan mendapat rahmat waktu mati dan mendapat pengampunan sesudah mati.

Ya Allah, mudahkan bagi kami waktu (Sakaratul Maut) menghadapi mati, dan selamatkan dari seksa neraka, dan pengampunan waktu hisab.



حَسْبُنَا ٱللَّـهُ وَنِعْمَ ٱلْوَكِيلُ
“HasbunalLâh Wani’mal-Wakîl”,
Cukuplah Allah untuk kami dan dia sebaik-baik pengurus. (QS. 3:173)

نِعْمَ ٱلْمَوْلَىٰ وَنِعْمَ ٱلنَّصِيرُ
Ni'mal-Mawla Wani'man-Nashîr
Dia adalah sebaik-baik Pelindung dan sebaik-baik Penolong . (QS. 8:40)








Kepada yang ingin mencuba keberkesanan Produk Pusrapi boleh hubungi untuk tempahan : 

Ustazah Siti 019-449 9929 
Ustazah Husna 019-496 6316
Ustazah Wahida 012- 552 0195
Ustaz Syamizam 019-5896783 
Ustazah Min (017-426 6908)
Pn. Nor Aniza (012-319 2542)


والله أعلم بالصواب
Wallahu A’lam Bish Shawab
(Hanya Allah Maha Mengetahui apa yang benar)

Sunday, 1 December 2013

Pusrapi Info : Kenapa Saya Tutup Aurat

بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ
اللهم صل على محمد وآل محمد
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

"Kenapa Saya Tutup Aurat"

Kenapa saya tutup Aurat,
Saya takut jadi tersesat,
Malaikat jauh Syaitan pun dekat,
Hidup pasti tak ada nikmat.

Kenapa saya tutup Aurat,
Umur bukan boleh di Jimat,
Mana tahu esok Kiamat,
Kena Siksa Badan tak larat.

Kenapa saya tutup Aurat,
Lahirku Tanpa Benang Seurat,
Dedah Aurat hidupku Darurat,
Sebelum sampai dibatu Bersurat.

Kenapa saya tutup Aurat,
Hidup didunia penuh Jerat,
Wahai teman-teman Muslimat,
Jauhi diri pakaian yang Sendat,

Kenapa saya tutup Aurat,
Bukankah Tuhan nak naikkan darjat,
Bagi kita Seluruh Umat,
Agar Selamat Dunia & Akhirat.

Kenapa saya tutup Aurat,
Qolbun Salim Pintu Taubat,
Sebelum badan menjadi Mayat
Temui Kami di Sembuh.Tanpa.Ubat




Tabiat Yang Mengundang Perogol
Satu kajian telah dijalankan ke atas sekumpulan perogol di dalam penjara tentang perkara yang mereka aim (baca : lihat) pada mangsa yang berpotensi untuk dirogol.
Beberapa fakta menarik untuk dikongsi bersama:

1) Stail Rambut
Perkara pertama yang perogol akan tengok pada mangsa adalah stail rambut.

Mereka lebih memilih untuk mencari perempuan yang berambut tocang, bersanggul dan ber’braid’ atau lain-lain stail rambut yang mudah untuk dicapai dengan tangan.
Mereka lebih mengejar perempuan yang berambut panjang. Perempuan berambut pendek selalunya tidak menjadi target perogol

Muslimah (Perempuan Islam) diwajibkan memakai tudung.
Nah, ini lah hikmahnya Allah suruh pakai tudung. Tak percaya?

Sila rujuk Al quran di rak anda itu, cuba selak Surah An- Nur.
Dalil mengenai wajibnya mengenakan pakaian bahagian atas (khimar/tudung) adalah Firman Allah,

“Hendaklah mereka menutupkan kain tudung ke dada mereka” [TMQ An-Nur (24):31].

“Dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak darinya.” [TMQ An-Nur (24):31].


2) Pakaian
Perkara kedua yang lelaki perhatikan adalah pakaian.
Perogol akan mencari perempuan yang memakai pakaian yang mudah untuk ditanggal. Kebanyakan daripada mereka membawa bersama gunting untuk memudahkan kerja mencarik pakaian.

Sebab tu kita kena pakai baju yang labuh dan longgar bukannya ketat lagi nipis.

Dalil lain yang menunjukkan bahawasanya seluruh tubuh wanita adalah aurat kecuali wajah dan dua telapak tangan ialah sabda Rasulullah  kepada Asma’ binti Abu Bakar,


“Wahai Asma’ sesungguhnya seorang wanita itu apabila telah baligh (haidh) maka tidak boleh baginya menampakkan tubuhnya kecuali ini dan ini, seraya menunjukkan wajah dan telapak tangannya.” [HR Abu Dawud]









Status Dakwahku buat teman2 :)

Kampung Ibuku Dijalan Penanti,
Bila keseorangan hidupnya sepi,
Tahukah kalian Hijab Tanpa Nanti,
Berhujah Taat Tanpa Tapi,







Kepada yang ingin mencuba keberkesanan Produk Pusrapi boleh hubungi untuk tempahan : 

Ustazah Siti 019-449 9929 
Ustazah Husna 019-496 6316
Ustazah Wahida 012- 552 0195
Ustaz Syamizam 019-5896783 
Ustazah Min 017-426 6908
Pn. Nor Aniza 012-319 2542


والله أعلم بالصواب
Wallahu A’lam Bish Shawab
(Hanya Allah Maha Mengetahui apa yang benar)