Saturday 28 January 2017

Pusrapi Info : Payudara Di Makan Ulat


Payudara di Makan ULAT...

VIDEO 1



Ini adalah kisah benar selama saya merawat pesakit, dan ini kali pertama melihat pesakit kanser menderita sehingga lalat menghinggapi payudaranya yang melarat dengan tiada penjaga yang mencuci luka di kawasan payudaranya.

Jika kita semua akan beranggapan apalah dosa yang ditanggung oleh pesakit ini sehingga sakitnya melarat sehingga ketahap ulat memakan seluruh isi di kawasan payudaranya yang sedang membusuk.
Pesakit ini datang pada saya kali kedua dan keadaannya daif tidak dipeduli oleh sesiapa termasuk keluarganya. Kita tidak harus menyalahkan sesiapa dalam hal ni, bagi saya kita harus melihat hikmah di atas semua yang terjadi. 

Teringat saya akan kisah Nabi Ayub yang menderita sehingga ulat memakan seluruh badannya. Kisah ini tidak dinyatakan yang terperinci di dalam Al-Quran akan ulat memakan isinya. Cuma dikisahkan akan penyakit Nabi Ayub memberi kemudharatan kepada Nabi Ayub sehingga kan Malaikat juga tidak tertahan melihat keadaan Nabi Ayub. Kisah di Al-quran adalah contoh terbaik yang patut semua umat islam mencontohi, ketika mereka jatuh sakit. Tujuan sakit adalah satu, supaya kita menyerahkan segala-gala nya termasuk usaha ikhtiar berada di dalam pengetahuan Allah Taala.

Musibah yang diturunkan oleh Allah bukan lah sia-sia, melainkan rahmat Allah berada bersama-sama penyakit yang dihinggapi pada umat terakhir pada abad ini.
Saya mengingsafi diri sendiri dan berpegang kepada ayat yang termaktub di dalam Al-Quran Surah Al-Baqarah 286 bermaksud:

"Allah tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya"

Ayat ini memberi kekuatan kepada saya utk meneruskan rawatan atas pesakit tidak kira apa juga sakit yang ditanggung oleh pesakit. 

Malah saya menyakini setiap musibah ada rahmat Allah bersama-samaNya. 

Memang benar sangkaan saya, ia betul, memang ada rahmat Allah terhadap ulat yang hidup di dalam badan pesakit. Ulat tersebut memperlambatkan pendarahan di kawasan ketumbuhan menyebabkan pesakit tidak kehilangan darah yang banyak. Ya betul, kali pertama saya tidak dapat teruskan merawat pesakit kerana, saya terpaksa mandikan dahulu pesakit, memandangkan busuk yang datang dr darah yang berada di dalam payudaranya, membuatkan saya mual, dan menyerahkan tugas memandikan pesakit kepada perawat yang turut sama membantu. 

Selepas pesakit dimandikan, kami dapat teruskan rawatan seperti biasa. Bau busuk yang datang dari darah berkurangan, dan fokus saya semakin pulih dan dapat merawat kawasan yang dipenuhi ulat. Busuk memang ada, tetapi ajaib sekali, walaupun selesai perawatan, busuk itu hilang dan seperti biasa, saya seperti imun, jika perawatan yang melibatkan payudara membusuk, mungkin tempoh seminggu barulah bau itu hilang di dalam hidung saya. 

Tetapi, kes pesakit yang payudaranya berulat ini, ada perbezaaan pesakit-pesakit payudara yang saya rawat sebelum ini,selalu biasa terjadi kepada saya, bau busuk akan hilang tempoh seminggu di dalam hidung saya. tetapi ini tidak terjadi, selepas selesai merawat, bau busuk terus hilang dalam hidung sy.

Dalam proses rawatan, hampir 50 ekor ulat dapat dikeluarkan dari payudara pesakit, pesakit, langsung tidak mengadu sakit (ini juga ajaib) tetapi, pesakit start mengadu sakit setelah 4 ekor ulat terakhir yg saya cabut dari dalam isi payudaranya. Wah, ulat itu saya bilang dah hampir seminggu berada di payudaranya, sebab saiznya besar, dan hampir 3 tingkat lapisan dalam payudara, ulat itu berada.

Bayangkan 3 lapisan ulat-ulat itu berada, selesai lapisan pertama, kami cabut ulat-ulat itu ke lapisan kedua, selepas lapisan kedua, kami cabut pula di lapisan ketiga, itu yang paling akhir, ulat-ulat itu berada. Hampir 5 jam lamanya kami cuba selesaikan dahulu masalah ulat-ulat yang tinggal di dalam payudara pesakit

Jam ke 3, Kami rehat sebentar, staff sy yang menjaga kaunter depan juga turut sama membantu. Ia bukan kerja mudah, seorang harus suluhkan torch light, sorang harus spray agar ulat-ulat itu menonjolkan dirinya, sorang lagi, tukang kutip dan cabut ulat-ulat yang duduk di dalam payudara pesakit. Masing-masing cuba membantu agar kerja yang dilakukan segera, kerna rawatan belum dapat kami lakukan selagi masih ada ulat-ulat yang tinggal didalam payudara pesakit.

Pesakit juga pasti bosan menunggu kami melakukan kerja-kerja yang orang lain tidak mahu lakukan. Iya, boleh dikatakan kita lakukan ini atas usaha ikhtiar, bukan kesembuhan pada tangan perawat2. Prinsip ini saya tanamkan kepada pesakit-pesakit saya, tidak kira siapa mereka, dan tidak kira bangsa mereka. Pada orang India juga saya katakan yang sama, harus kita letakkan keyakinan tentang sembuh hanyalah kepada Tuhan bukan pada manusia. Tapi usaha ikhtiar juga kita lakukan atas dasar kita yakin akan  selagi mana tidak sampai ajalnya. kita harus iktiarkan sebanyak yang mungkin, tapi dengan cara alami, bukan ke arah kemudharatan.

Memperbanyakkan doa, ketika saat-saat kita menemui jalan buntu. Pohon lah doa banyak-banyak agar Allah membuka jalan kepada kita di saat-saat kita memerlukan. Inilah tanda kita seorang hamba, hamba berhajat kepada Yang Maha Kuasa yang memerintah 7 petala langit dan 7 petala bumi, dan nasib kita berada di dalam pengetahuan Nya. Allah berjanji akan makbulkan doa kita. Sesuai dalam firman Allah Taala, dalam surah Al Baqarah ayat 186 bermaksud:

"Dan Apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu mengenai Aku, Maka (beritahulah kepada merka) Sesunggunya Aku(Allah) sentiasa hampir (kepada mereka) ; Aku perkenankan permohonan orang yang berdoa apabila dia berdoa kepadaKu. Maka hendaklah mereka menyahut seruanKu dan hendaklah mereka beriman kepadaKu supaya mereka menjadi baik serta betul"

Berkali-kali saya menyuruh pesakit berdoa tetapi, pesakit meragui akan apa yang terjadi padanya. Dia terus bersoal adakah ini satu balasan dosa-dosa yang telah lalu. Saya mengatakan, apa yang terjadi, telah pun berlalu, tapi marilah kita berdoa kepada Allah supaya di beri kekuatan iman dan bersabar atas apa yang terjadi, dan akan terjadi. Berkali-kali juga saya menceritakan dosa2 orang terdahulu, tetapi diampuni oleh Allah. Saya cuba juga memberi kata-kata semangat agar pesakit tidak hilang semangat. 

Bagi saya semangat hidup itu perlu ada, dan semua org tidak kira sakit atau sihat, semangat untuk meneruskan kehidupan itu harus ada walau apapun terjadi, hidup ini perlu diteruskan dengan keyakinan terhadap Allah yang Maha Penolong dan Maha Pengasih dan Penyayang. 

Saya juga bilang pada pesakit saya, kerana Allah masih sayangkan Kak, sebab tu kak masih bernafas sehingga sekarang, dan keadaan sekarang masih ada masa kita memohon Allah ampunkan dosa-dosa yang lepas. Peluang ini masih ada, selagi kita bernafas. Hanya dengan doa, pintalah apapun, pasti Allah kabulkan.

Tiada Jalan Pintas untuk menemui kesembuhan, melainkan kita meletakkan diri kita berada di dalam 
GENGGAMANNYA. Amin.


VIDEO 2



Kepada yang ingin mencuba keberkesanan Produk Pusrapi @ mendapatkan rawatan bolehlah hubungi kami untuk tempahan@temujanji: 

Ustazah Siti (Kulim) 019-449 9929 
Ustazah Husna (Jitra/Alor Setar) 019-496 6316
Ustazah Wahida (Pauh Jaya) 012- 552 0195
Ustazah Rahmah (Alma Jaya) 012-449 5689
Siti Sarah  (Pulau Pinang Island)013-451 3459
Pn. Nor Aniza (Bangi)(012-319 2542)
Ustaz Mfedzly Faudzi (Sungai Petani) 0192446855
Ustazah Lyana Rahim (Sungai Petani) 0195004594
Siti Rahayu (Manjung): 013-4888201


Indah Islam Memberi Rahmat,
Al-quran Sunnah Pegangan Umat,
Bila sakit rindu sihat,
Sunnah Nabi Terbukti Hebat,

"Hidup Lebih Sihat...Bila Sunnah Terpahat" ✿‿✿

Pusrapi
Sembuh.Tanpa.Ubat

(◕‿◕)

والله أعلم بالصواب
Wallahu A’lam Bish Shawab
(Hanya Allah Maha Mengetahui apa yang benar)








No comments:

Post a Comment